سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قدس شریف در انتظار رهایی ...

ارسال شده توسط هیام رشیدی در 88/6/24:: 2:13 صبح

قدس


زخم کهنه و درد دیرینه‌ای است که رنج و محنت برای رسیدن به رهایی را سالها در وجود خویش تحمل نموده است . فلسطین سرزمین مقاومت و حماسه آوردگاه قهرمانان آزادی و رهایی است ، که به نمادی از شهامت و رشادت در راه آزاد زیستن و گسیختن از بند های اسارت بدل گشته است ؛ مردم فلسطین نماینده نسلهای است که با مظلومیت تمام و در کنار سکوت و بی تفاوتی دول به اصطلاح اسلامی و سازمانهای حقوق بشری و نهاد های صلح بین المللی ، رایت عزت و شرف را در معرکه های ستیز با ستمگران و جباران در اهتزاز نگهداشته‌اند .

 

 

قدس و فلسطین اگر از سویی قهرمانی و مظلومیت ملی ؛ و آرزوی دیرینه مردم آزاده را روایت می کند ؛ از جانب دیگر صورت هزار چهره قدرتها و ستمگران تاریخ را عریان میسازد ؛ مبارزه مردم فلسطین اگر نشان از روحیه آزادی خواهانه و همت بلند آنان دارد ؛ همانگونه نقاب تزویر و نیرنگ را از چهره شیادان تاریخ بر می افکند که چگونه در عصر آگاهی و ترقی مزورانه باطل را حق جلوه میدهند و بناحق و آشکارا حق مردمی را غصب مینمایند . اگر سرزمین ادیان ، قبله موحدان تاریخ آرمانها و باورهای مشترک ادیان آسمانی را در رهایی بشر از بند و اسارت طاغوتیان زمین ،پیوند می دهد ؛ در مقابل جبهه مشترک نفاق و شرک را نیز افشا میسازد که چگونه منافقانه و ستمگرانه خنجر نفاق را بر جان شیفتگان عدالت و مشتاقان توحید حواله می نمایند .

حماسه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوز و حق کشی ، در واقع داستان مشترک همه آزادی خواهان جهان و عدالت خواهان تاریخ می باشد . این ستم از زمانی بر مردم فلسطین روا داشته شد و سرزمین مشترک ادیان توحیدی از هنگامه ای مورد دستبرد غاصبان قرار گرفت که استعمار و استکبار در پی آن شدند که با دسیسه و نیرنگی ، غائله و فتنه بزرگی را در منطقه پی ریزند . امروز این واقعیت کاملا هویدا گشته است که شکل گیری دولتی بنام " اسرائیل " قبل از آنکه یک داعیه دینی - مذهبی باشد ، بیشتر یک پدیده و برنامه سیاسی است .

هدف اساسی در این برنامه آن است که در نقطه استراتژیک منطقه ( خاورمیانه ) بایستی پایگاه و جای پای مستحکم و قابل اطمینانی برای قدرت های توسعه طلب وجود داشته باشد . این هدف ، سر آغاز رنج و درد مردم فلسطین و شروع سالها آوارگی و مقاومت آنان و ایجاد فتنه و آشوب در منطقه و جهان بوده است . پس از آن هر چه رفته و میرود در راستای انجام این برنامه است . هر چند در آغاز برای بر پا داشتن رژیم اسرائیل مظلوم نمایی های بسیاری صورت گرفت ، اما حوادث بعدی این کاملا واضح ساخت که رژیم اسرائیل با حمایت قدرتهای بزرگ نه تنها حق حیات و آزادی فلسطینیان را سلب نموده است ؛ بلکه دست تجاوز و یغماگری و آشوب افکنی آن در منطقه ، بخصوص کشورهای همجوار را نا آرام و مشوش ساخته است . با همه حمایتهای آشکار و نهانی که از رژیم اسرائیل صورت گرفت ، جریان مقاومت و حماسه مردم فلسطین در دفاع از حق مسلمشان نه تنها به رکود و خمود نیانجامید بلکه درخت مقاومت در عمق وجود مردم و نسلهای آن سرزمین ریشه گرفت . امروز خواست مردم فلسطین و حماسه و مقاومت پرشکوه آنان به یک حق مسلم و پدیده ای غیر قابل انکار بدل شده است .

جای تأسف است که جهان با همه ادعاهای بظاهر خیرخواهانه و انسان دوستانه ، از ضایع شدن چنین حق بزرگی غافل بوده و یا خود را بغفلت زده است . موضع غیر منصفانه به اصطلاح جهان آزاد در برابر نتایج انتخابات آزاد در فلسطین و بکار بستن هزار ترفند بر ضد دولت منتخب مردم فلسطین به بهانه‌های واهی آشکار ساخت که مقاومت فلسطین بایستی بیش از پیش بر عزم و اراده خود متکی گردند . البته دسیسه و توطئه فقط با سقوط دولت منتخب مردم فلسطین ختم نگردید ، پس از آن تلاش ورزیدند که ریشه های مقاومت و روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی را در لبنان نیز بخشکانند تا برای همیشه آسوده خاطر گردند و بقول خودشان خاورمیانه درد زایمان دموکراسی را پشت سر بگذارد . اما جهان شاهد بود که سرکوب و تجاوز نظامیان اسرائیل در لبنان و تهاجم سنگین و خونین بر ضد مردم لبنان و جنبش حزب الله در برابر سکوت و بی تفاوتی دنیا چگونه صورت گرفت . اما رشادت و قهرمانی فرزندان خلف قدس و مقاومت تعبیر خواب ، خواب نمایان را آشفته و دگرگونه ساخت . اشغالگران و تجاوز کاران برای بار نخست طعم تلخ و زهرآگین شکست و خفت را چشیدند .

اینک که در آستانه روز جهانی قدس قرار گرفته ایم ؛ بار دیگر آرمانها و حماسه های مردم با شهامت فلسطین و فرزندان راستین قدس وجدانهای بیدار و آزاد جهان را به عدالت و قضاوت منصفانه فرامیخواند . در این حضور ، میلیونها انسان مسلمان و آزاده فریاد بر می آورند که آیا برای رنج و درد مردم فلسطین پایانی نیست ؟ آیا آوارگان فلسطین حقی برای زنده ماندن و زندگی ندارند ؟

واقعیت اینست که جهان از آغازدرد و رنج مردم فلسطین ، هرگز سرنوشت فلسطینیان را جدی نگرفته است . همیشه سعی گردیده با بازیهای سیاسی و ترفند های مختلف ، عرصه برای تجاوزگران باز گذاشته شود . فرجام این بی تفاوتی های عامدانه و غافلانه گسترش روز افزون خشونت در منطقه و توجیه تجاوز و حق کشی بوده است .

داستان درد و رنج مردم فلسطین زمانی پایان خواهد یافت که موضوع فلسطین از گردونه بازیهای سیاسی بدر آمده و بصورت جدی مورد توجه قرارگیرد . به خواست و اراده مردم فلسطین که امروز در حماسه و رشادت فرزندان رشید حماس و مقاومت تجلی یافته است ، احترام گذاشته شود . بدون توجه به خواست و اراده مردم فلسطین هر طرح و برنامه ای عقیم خواهد بود . گذشته را باید چراغ راه آینده نمود و عبرت گرفت . اگر جهان چشم بر وجدان خویش مینهد ، ولی مردم فلسطین راه خود را پیدا نموده اند و چراغ فروزان مقاومت و حماسه از شور و ایمان میلیون ها مسلمان و انسانهای آزاد روشنایی گرفته ، از نفسهای گرم و خالصانه آنان جان گرفته و در نهایت اراده و عزم رزمندگان مقاومت را استوار می سازد ؛ و این همه در آیینه تمام نمای روز جهانی قدس متجلی میگردد . آیینه تمام نمایی که عزت و شرف مردم فلسطین و ننگ و رسوایی تجاوزگران ستمگران را به نمایش میگذارد .
.
.
وعده دیدار ما : جمعه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس


منبع :نامشخص  



کلمات کلیدی : روز قدس، رهایی

<      1   2   3   4