سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اردوی جهادی طرح هجرت رهپویان ولایت

ارسال شده توسط هیام رشیدی در 88/5/26:: 6:9 عصر

شان انسان در ایمان و هجرت و جهاد است و

هجرت، مقدمه جهاد فی سبیل ا...

هجرت، هجرت از سنگینی هاست،

و جاذبه هایی که تو را به خاک می چسباند.

چکمه هایت را بپوش، توشه را بردار و هجرت کن...          

شهید آوینی

 

ما برگشتیم از هجرت سی و دو روزه خودمون؛ با کوله باری از تجربه و خاطره.

اصلا باورم نمیشد که من هم یه روزی برم اردوی جهادی؛ تو تلویزیون زیاد دیده بودم دانشجوهایی رو که رفته بودن اردوی جهادی. همیشه با دیدن این برنامه ها به خودم میگفتم ای کاش من هم برم. بالاخره هم رفتم....

من هم شدم یکی از دانشجویان گروه اردوی جهادی...

حس عجیبی بود روزی که قرار شد من هم برم. کاملا اتفاقی بود و اصلا نمیدونستم جایی که قراره برم کجا هست و چطور جایی هست؟ فقط ازش یه اسم شنیده بودم؛ دهستان طرود. حتی نمیدونستم تا شهری که توش زندگی میکنم چقدر فاصله داره.

توی راه همش فکرم مشغول بود که کجا دارم میرم؟ چرا دارم میرم؟ باید چه کاری انجام بدم؟ هدفم از این رفتن چی هست؟ با چه آدمایی روبرو میشم؟ چه جور رفتاری باهامون میشه؟ اصلا از برنامه هامون استقبال میشه یا نه؟و ... هزار جور فکر و سئوال دیگه.

من از اردوی جهادی یا طرح هجرت یا رسم هجرت فقط یه اسم شنیده بودم و چندین بار هم توی تلویزیون چیزهایی دیده بودم اما حالا میرفتم که خودم تجربه اش کنم.

نمیدونستم تجربه ام شیرین میشه یا تلخ؟ نمیدونستم چه اتفاقایی پیش روم هست.

فقط همین اندازه میدونستم که راه سختی هست پس باید اراده و آستانه تحملم رو زیاد میکردم تا بتونم مدت زیادی رو توی این راه سخت قدم بذارم.

اینو خوب میدونستم که هجرت هیچوقت آسون نبوده پس برا همین اسم طرح مونو طرح هجرت گذاشتن.

هجرت از وابستگی ها و تعلقاتی که یه عمری توی شهر باهاشون بزرگ شدیم؛ مثل ماشین؛ کامپیوتر؛ نت؛ پلی استیشن؛ گیم و حتی فرهنگسراها پارک ها و شهر بازیها و .... هزار و یک جور سرگرمی ووسایل رفاهی دیگه.

هجرت به جایی که همش گرما بود و بیابون و گاو و گوسفند و دارقالی و نخل... و سرگرمی بچه هاش غوطه خوردن توی جوی آب بود و از نخل ها بالا رفتن و دنبال دام بودن.

ما هجرت کردیم تا جهاد کنیم. آیا لایقش بودیم؟ لایق هجرت؟ لایق جهاد؟

نمیدونم؟

شاید لایق بودیم و خودمون نمیدونستیم و شاید همنبودیم اما رفتیم تا بلکه لایق بشیم تا کمی مثل مهاجران و جهادگران واقعی که مزدشون شهادتشون بود بشیم...

 

 

ما رو از نظرات آبی تون محروم نکنید

 گروه اردوی جهادی طرح هجرت رهپویان ولایت

بسیج دانشجویی دانشگاههای شاهرود



کلمات کلیدی : هجرت، اردوی جهادی

<      1   2